22 Mayıs 2013 Çarşamba

Kar Kurdu - Glenn Meade



Instagram'da tesadüf eseri tanıştım Kitap Kardeşliği ile. Birkaç aydır devam eden, her ay belirlenen bir kitabın okunduğu ve yorumlaşıldığı bir hareket diyebiliriz. Mayıs için belirlenen kitap "Kar Kurdu" idi. Glenn Meade, ismini özellikle bloglarda çok okuduğum ancak henüz kitapları ile tanışmadığım yazanlardan biriydi. Tüm bu etkenler bir araya gelince kayıtsız kalamadım.

Kar Kurdu, 1950'li yılların başlarında, Soğuk Savaş döneminde geçen bir hikaye. Stalin'in hazırlamak üzere olduğu bir bombanın ve dolayısıyla yeni bir savaşın önüne geçmek için yapılan, neredeyse imkansıza yakın bir operasyonun adı. CIA için çalışan Jakob Massey tarafından tüm detayları hazırlanan plana yine onun tarafından seçilen isimler; Alex Slanski, Anna Horev, Henri Lebel ve İrena Dezov'un da dahil olduğu, heyecanlı ve gerilim dolu bir operasyon. Plana göre Alex ve Anna, karı-koca rolü oynayarak gizlice Moskova'ya gidecek, Stalin'i ve planını etkisiz hale getirmeye çalışacaktır. Henri ve İrena ise Moskova'dan kaçmaları için yardım edecektir.

Çok fazla okuduğum bir tür olmadığı için beylik laflar edemem ancak 661 sayfalık kitap su gibi aktı gitti diyebilirim. Neredeyse her sayfası bir aksiyon filmi gibiydi. Her bir karakterini sevdim, özellikle operasyon başladıktan sonra verdiği gerilim ve heyecanı sevdim, Alex ve Lukin'i ise çok sevdim, hatta bloga bu yazıyı yazabilmek için kitabı açıp isimleri almak istediğimde farkında olmadan kitabı yeniden okumaya başlayacak kadar sevdim. Finalinde ise ağladığımı itiraf edeyim. Her ne kadar uzak bir konu olsa da bana dokunmayı başardı diyebilirim. Bloglarda yazarın zayıf kitaplarından biri olduğu yazılmış, çok daha fazla sevilen kitapları var. Bu nedenle yanıltıcı bir yorum olabilir benimkisi. Yine de şans verin derim. Ayrıca sürekli yeni karakterler eklendiği ve isimleri zor olduğu için uzun süre ara vermeden okumak en iyisi.

Keyifli okumalar.

4 yorum:

  1. Ahhhh Kar Kurdu. Okuduğum en güzel kitaplardan birisidir. Yeri çok ayrıdır bende.

    YanıtlaSil
  2. yazarın tüm kitaplarını tavsiye ederim hepsi güzeldir.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, listeme ekledim bu kitaptan sonra :)

      Sil