18 Ağustos 2012 Cumartesi

Ve Perde İndi - Agatha Christie

Poirot, artık yaşlanmış ve hastadır. Arkadaşı Hastings’i yıllar önce bir cinayet için gittikleri ancak artık pansiyon olarak kullanılan Styles köşküne çağırır.

Orada olmalarının amacı, yıllar önce birbirlerinden çok farklı ve görünürde ortak yönleri olmayan cinayetler işlemiş ancak yakalanamamış olan katil X’in yeni bir cinayet işlemesini önlemektir. Poirot katilin kim olduğunu bilmektedir ancak arkadaşına özellikle söylemez.

Hastings’in yapması gereken artık yürüyemeyen Poirot’un gözü kulağı olmak ve pansiyonda olan biten her şeyi gözlemleyerek ona anlatmaktır.

Acaba pansiyonda bulunan insanlardan hangisi X’tir ? Ve en önemlisi Hastings ve Poirot yeni bir cinayeti önleyebilecek midir ?

Agatha Christie kitaplarının henüz az bir bölümünü okumuş olmanın tek güzel tarafı daha okunacak bir sürü Agatha Christie kitabının olması sanırım. Bu kitabı da büyük keyifle ve birkaç saat içinde okudum. Ancak küçük bir tavsiye, ilk okunacak Agatha Christie kitabı olmamalı kesinlikle. (Bu kısım spoiler maalesef o yüzden sadece bu kadarını söyleyebiliyorum.)

Keyifli okumalar.


11 yorum:

  1. En son okunacak agatha kitabıdır bu. Yıllar önce okuduğum günü hala hatırlarım, çığlık çığlığa idim evde:)))

    YanıtlaSil
  2. Sen yazinca aklima geldi.
    Yillar once ben baya kucukken bir kac aile tatile gidiyorduk guneye. Mola vermistik bir yerde orda Arif Sag'i gormus buyukler, onunla konustular falan.
    Mola bitti sonra, biraz ilerleyince bir baktik arabaya hirsiz girmis cantalar calinmis. Maddi degeri yuksek pek bir sey yoktu zaten de benim kahverengi deri, kucuk bir sirt cantam vardi, o zamanlar modaydi, gorsen hatirlarsin belki, yeni almistik daha:/
    Bir de gazeteden kupon biriktirerek aldigim elektronik sozluk vardi, ingilizce adam asmaca falan olan icinde, daha doyamamistim ona da.

    Gidenlerin arasinda ''Otel'' kitabi vardi bir de. Yolda okumaya baslamistim, ne kitabi biterebildim, ne katili ogrenebildim. Agatha Christie'nin degil de baska birinin otel kitabiydi galiba, kim oldugunu da hatirlamiyorum simdi. Umarim bir gun hatirlarim da aydinlanirim katil konusunda:)

    Bir de iyi bayramlar :))

    YanıtlaSil
  3. Aslıcım, aynen öyle. Sabah erken kalkmam gerektiği halde gece elimden bırakmadan okudum :)

    Yasemen, ben olsam oturur sinirden ağlardım sanırım :) Zayıf bir ihtimal ama Agatha'nın Cinayetler Oteli kitabı olabilir mi acaba ? Belki daha önce farklı bir isimle basılmıştır. Sana da iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
  4. Agatha Christie okumaya başladığın ilk zamanı hatırladım şimdi. 2.5 - 3 sene önce idi galiba di mi?
    İlk okuduğunda sevdiğini biliyorum, sen gibi kitap kurdunun okudukça sevmesi beni daha da mutlu etti. Sanki Agatha benmişim gibi, o kitapları kendim yazmışım sen de beğenmişsin gibi :)
    Ahmet Ümit'in Pera Palaslı, Agatha Christieli bir kitabı varmış Banucum, onu okudun mu?

    YanıtlaSil
  5. Sedacım, blog sayesinde başladım okumaya doğru hatırlıyorsun. Şu blogu iyi ki açmışım zaten ! Dediğin kitap Agatha'nın Anahtarı ve okudum tabi :)

    YanıtlaSil
  6. Agatha'nın Anahtarını ben de okudum. Kısa kısa hikayelerden oluşuyor. Pek ısınamadım ama =) Elimde Kavim var henüz başlardayım umarım iyi gider =)

    Yazıyı ve Judy'nin yorumunu okudum ve kitabı sona saklamaya karar verdim. Aslında korktum desem daha doğru olur =)

    Keyifli okumalar .

    YanıtlaSil
  7. rebelsea, mutlaka geç oku, Judy'nin uyarısı çok doğru. :)

    YanıtlaSil
  8. Agatha Christie'yle ilkokul yıllarımda tanışmıştım... Harika bir yazar... Bu kitabı da ekledim listeme :)

    YanıtlaSil

  9. Elinize sağlık, Poirotseverlerle karşılaşınca insan uzun zamandır görmediği akrabası ile karşılaşıyor insan. Görünüyor ki yazılarınızı büyük bir keyif ile takip edeceğiz. Vaktiniz olursa bize de bekleriz. Sevgiler & Selamlar www.polisiyedurumlar.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, uzun süredir bakmıyordum bloğa o yüzden yeni gördüm yorumunuzu. Şu an inceliyorum siteyi :)

      Sil