12 Şubat 2011 Cumartesi

Her Temas İz Bırakır & Son Hafriyat - Emrah Serbes



Behzat Ç, cinayet masasında başkomiser. Yüzbaşının burnunu kırdığı için asker olamayıp polis olan biri. Düzene uyum sağlayamadığı ve rahat duramadığı için başkomiser kalmış. Karısından ayrılmış, abisi ile anlaşamıyor, kızı onu anlamıyor. 216 sigarası ve tekel birası ile arkadaş. Behzat Ç gerçek bir karakter. Kendisine iyi misin diye soranlara "saçma sapan konuşma" diye cevap veren, sanki hepimizin hayatının bir döneminde karşılaşacağı türden biri.

Kitapları bloglar aracılığı ile öğrendim, diziden önceydi. Ancak okuma fırsatını yeni bulabildim. İki kitapta birkaç saatte okunabilen, su gibi akan türden. İçerisinde cinayet, Ankara, dayak, futbol, erkekler, aşk, Gençlerbirliği, kırmızı vosvos, Gönül, küfür, Şule ve polisiye var.

İlk kitap, bir intihar ile başlayıp başka bir intiharla bitiyor. Oldukça geveze ve keyifli bir kitap. İkinci kitapta ise Red Kit isimli bir katil ve başkomiserin suskunluğu ekseninde yazılmış. Behzat Ç'nin suskunluğunun bile ayrı bir tadı var.

Kitapları okuduktan sonra diziyi izlemeye başladım. Henüz 3 bölüm izledim ama kitaptaki karakterlerin gayet başarılı bir şekilde seçildiğini söyleyebilirim.

Kitap(lar), Ankara ayazını merak ettiriyor insana. Bir de kitapları okuduğumdan beri burnumda rakı kokusu var, canım çekiyor...

5 yorum:

  1. Ankara ayazı fenadır söyleyim:))
    O zaman sıra "Erken Kaybedenler"e gelmiş. Kesinlikle okuyun Emrah Serbes'in bu öykülerini, çok beğeneceksiniz...

    YanıtlaSil
  2. "Erken Kaybedenler"i aldım, muhtemelen bu hafta okuyacağım :=)

    YanıtlaSil
  3. ikinci kitap filme çekilecekmiş, bana da Leylak Dalı söylemişti, şahane film olur bu kitap ve Behzat Ç ekibiyle diye düşünmekteyim:)

    YanıtlaSil
  4. dizisi bitsin hemen okuyacağım kitapları. dizisi cidden şahane banu, kendime inanamayarak iple çekiyorum resmen, bir de ankara özlemimi dindiriyor tabi, ya da coşturuyor diyeyim.
    ankara ayazının da tadı başkadır bu arada:)

    YanıtlaSil
  5. Aslı, umarım diyorum :)

    Cerencim, gecenin 2sinde işten gelip izliyorum, az çok tahmin ediyorum nasıl beklediğini :)

    YanıtlaSil