15 Ocak 2011 Cumartesi

Postcrossing

Daha önce birkaç kez duyduğum ancak incelemediğim bir siteydi postcrossing. Kartpostal ve mektup sevgimi bilen Deniz'in tavsiyesi ile yaklaşık 1 ay önce üye oldum.

Sitenin dili İngilizce. Kullanıcılar kendilerini İngilizce tanıtıyor. Tabi kartların da İngilizce yazılması gerekiyor. Sitenin işleyişi şu şekilde; ilk üye olduğunuzda maksimum 5 tane kartpostal gönderebiliyorsunuz. "Send a postcard" tuşuna bastığınızda size bir adres ve kod geliyor. Türkiye için örneğin, TR-00000 gibi. Kartpostalınızı seçip, notunuzu yazdıktan sonra bu kodu da kartın üzerine yazıyorsunuz. Kart sahibine ulaştığında ise alıcı tarafından o numara sisteme giriliyor ve böylece siz de bir kartpostal almak üzere beklemeye başlıyorsunuz.

Sitede kullanıcıların özel istekleri olabiliyor. Bu isteklere uyma zorunluluğu tabi ki yok ancak uymanızda da hiçbir sakınca yok. Kim beğendiği bir tür kartpostalı aldığında sevinmez ki ? Tüm kullanıcılar kartların pul ile ulaşmasından hoşlanıyor. (En azından şu ana kadar gördüklerimin hepsi.) PTT yetkilileri pul istediğinizde uzaylı gibi bakabilir, aldırmayın ve ısrarcı olun. Ama özellikle 5 kartı aynı anda göndermek istediğinizde ülke isimlerini, isteğinizi ve sevincinizi görüp hoş sohbeti ile size samimi yaklaşan ve pul çeşitlerini dolabın tozlu köşelerinden çıkarıp yardımcı olabilen çalışanları da var.

Bir de kartpostal çeşidi bulmakta çok zorlanabilirsiniz. (Özellikle Anadolu yakasında.) Ancak biraz çaba ile çözüme ulaşabilirsiniz. Keyfi de yanınıza kar kalır. Bir de internette okuduğum kadarıyla Keskin Color'un Sirkeci mağazası çeşit açısından zenginmiş, gitmek ve görmek gerek.

Aslında postcrossing için ayrıca bir blog açmak en mantıklısı ancak ben herşeyin bir arada olmasını seven ve takıntılı biri olduğum için burada paylaşacağım.

Şu ana kadar 5 kartpostalım sahiplerine ulaştı. 5 tanesi de postaya verildi ulaşmak üzere. Bana henüz ulaşmadı, yolda olduğunu ümit ve tahmin ediyorum :)


Gönderdiklerim ;

United States of America



Netherlands



Japan and Germany



Finland

6 yorum:

  1. Hepsi de çok güzel umarım en kısa zamanda posta kutunda en az bunlar kadar güzel kartlar bulursun. Bu arada ben de İzmit'te Keskin Color kartları satan bir kırtasiye buldum ve şok oldum kartların çeşitliliği beni benden aldı. Hemen aldım :)) Bu hafta yeni kartlarımı yollamayı istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir projeymiş.
    Benim gibi kartpostalseverler için muhteşem bir uygulama :)

    YanıtlaSil
  3. Eğer kartpostal seviyorsanız ve postaneye gitmeye üşenenlerden değilseniz kesinlikle tavsiye ederim :=)

    YanıtlaSil
  4. Öyleyse zaman kaybetmeden üye ol derim, daha da seveceksin :=)

    YanıtlaSil