8 Ocak 2011 Cumartesi

Kahkahalar Ülkesi - Jonathan Carroll

Ünlü yönetmen Stephen Abbey'in oğlu Thomas, babasının kendisine 9.yaş gününde hediye ettiği kitaba, Kahkahalar Ülkesi'ne bağlanır. Kitabın yazarı Marshall France'a olan hayranlığı okuduğu her kitabı ile katlanır. En büyük hayali onun biyografisini yazabilmektir. Bir gün kitapçıda Marshall France'a ait olan ve daha önce okumadığı "Şeftali Gölgeleri" adlı kitaba rastlar. Hemen satın almak ister ancak kitap bir başkasına, Saxony Gardner'a satılmıştır.

Thomas, Saxony ile tanışır ve ona biyografi hayalini anlatır. Saxony'den aldığı destekle önce yazarın arkadaşı David Louis ile sonra ise Galen'de yaşayan ve biyografi yazarlarına bir türlü izin vermeyen Anna France ile görüşmeye karar verirler.

Şu ana kadar anlattığım aslında sadece kitabın girişi denilebilir. Kitabın en keyifli, gizemli ve akıcı kısmı Saxony ve Thomas'ın Galen kasabasına gitmesi ve yazarın kızı Anna'yı biyografi için ikna etmesi ile başlıyor. Sonrasını anlatmamak uygun olacak sanırım :=) Fakat finalinin etkileyici olduğunu söylemeden geçemeyeceğim :=)

Aslında kitabın kapağı da spoiler veren cinsten. Önce kitabın ismi ile uyumlu gelmiyor ama kitap bittikten sonra sebebini anlamış oluyorsunuz. Ama ben sevemedim kapağı o nedenle eklemiyorum yazıya...

2 yorum:

  1. yanlış hatırlamıyorsam 2 sene önceki kitap fuarından almıştım, bu sene okuayacağım inşallah:)

    YanıtlaSil
  2. ben de alalı birkaç ay oldu sanırım tam hatırlamıyorum, bu kitabın kaderi midir nedir böyle geç okunmak :)

    YanıtlaSil