17 Nisan 2010 Cumartesi

İklimler - Andre Maurois

İki ana bölümden oluşan, aşkın insanı nasıl değiştirdiğini anlatan, hüzünlü bir kitap.
İlk bölüm Philippe tarafından yazılan ve genellikle Odile ile ilgili düşüncelerden oluşuyor. Philippe, Odile'i ilk gördüğü andan itibaren etkilenir, onun çevresindeki kadınlardan çok farklı olduğunu düşünür ve aşık olur. Aşkına karşılık bulur ve evlenirler. Belirli bir süre herşey yolundadır. Ancak zamanla değişen düşünceler, kıskançlık, kaybetme korkusu, Philippe'in hissettiği "sadece benim olmalı" düşüncesi ve ailelerin de etkisiyle Odile, evlilikten sıkılmaya ve Philippe'i aldatmaya başlar. Philippe, durumun ne kadar farkında olursa olsun kendince bunu inkar etmeye ve Odile'i savunmaya çalışır. Ancak Odile boşanma isteğini dile getirir, boşanırlar ve Odile kendine sevgisini veren Philippe'den uzaklaşıp sevdiğini sandığı kişi ile yeni bir hayat kurmaya çalışır. Philippe ise Odile'siz hayata dayanamaz ve uzun süren bir hastalık dönemi geçirir. Bu dönemin sonunda ise Isabelle ile tanışır ve evlenir.

Kitabın ikinci bölümü Isabelle tarafından yazılanlardan oluşmakta. Bu ilişkide ise sanki roller değişmiş gibidir. Philippe bir süre sonra Odile gibi davranmaya ve Isabelle'yi aldatmaya başlar. Isabelle ise aynı Philippe-Odile ilişkisindeki Philippe gibi düşünmeye başlar.

Kitap ile ilgili ne düşündüğümü bilemedim. Sanırım bu aralar okumak isteyeceğim tarzda bir kitap değildi. Bu nedenle çok iç açıcı şeyler yazamıyorum. Ama kesinlikle okunmalı sadece zamanlamayı iyi ayarlamalı. Sanırım ben kendim için doğru olmayan bir zamanda okudum bu kitabı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder