27 Mart 2010 Cumartesi

Dublörün Dilemması - Murat Menteş

Bu kitabı neden ya da kimin tavsiyesi üzerine aldığımı hatırlamıyorum. Sanırım afili filintaları farketmem üzerineydi. Gerçi tam tersi kitap sayesinde afili filintaları farketmiş de olabilirim. Neyse. Sebebini bilmesem de iyi ki almışım diyorum. Şu aralar işyerinden, ağrılardan, sağlıkla ilgili endişelerden, sorunlardan bıkmış, bunalmış, gereksiz yere çok çalışan, stresli ve yorgun bünyeme o kadar iyi geldi ki anlatamam.
Kitabın konusunu anlatmak biraz zor ayrıca kitabı okumayanlar için alınacak keyfi de azaltabilir. Fazla spoiler vermeden bişeyler yazmaya çalışayım. Nuh Tufan ve İbrahim Kurban isimli kahramanlarımızın fazla zeki olmaları ve bunu iyi yönde kullanmamaları sonucunda yaşadıklarının ve yollarının kesiştiği karakterlerin ( Ferruh Ferman, Dilara Dilemma, Habip Hobo...) anlatıldığı, bol aksiyon, heyecan, aşk dolu bir kitap. Murat Menteş'in karakterlerine verdiği isimlere, uslübüne, hayalgücüne, ifadelerine ve kelime oyunlarına bayıldığımı belirtmeden geçemeyeceğim. Kitabı okurken sanki heyecanlı bir film izliyormuş gibi hissediyorsunuz :) Aslında konusu ve yazılanlar absürd ve gerçekçilikten biraz uzak ama okurken aldığınız keyif bunu sorgulamanızı engelliyor. ( En azından benim için öyleydi.) Kitabı okumayan -benim gibi- geç kalmış bünyelere şiddetle tavsiye ederim. Hatta risk almak istemeyip şüpheci yaklaşanlara kitabı -memnuniyetle- hediye edebileceğimi de belirtirim :))

* * *
- Hayatının geri kalanını birisiyle birlikte geçirmek istediğini anladığın zaman, hayatının geri kalanının bir an önce başlamasını dilersin.

- Hedefe ulaşan, herşeyi ıskalar!


* * *

6 yorum:

  1. Tavsiye için teşekkürler.Bu hafta hemen bu kitabı almam lazım.(Aslında bu ara alacağım o kadar çok kitap var ki)
    Hafta içi bir öğlen kitapçı turu şart oldu.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ruhum, dikkate aldığın için ben teşekkür ederim. kitapçıları dolaşmanın tadı bambaşka ama idefixteki kampanyaya da bakmalı derim :)

    YanıtlaSil
  3. İlk çıktığında ben de adının ilginçliğinden dolayı alıp okumuştum ve çok sevmiştim. Başka okuyanları keşfetmek keyifli oluyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. leylak dalı, yorumunuz için teşekkür ederim. kitabı okumakta geç kaldım ama zararın neresinden dönülürse kardır diyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ben de okudum bu kitabı, önyargılıyım biliyorum ama bir Türk yazar için gerçekten çok farklı. Bana Cemal'in tavsiyesiydi belki sana da ben tavsiye etmişimdir :)

    YanıtlaSil
  6. o kadar çok şey konuşuyoruz ki bu da arada geçmiş ve hafızamda yer etmiş olabilir tabi :))

    YanıtlaSil