18 Mart 2010 Perşembe

Dövüş Kulübü - Chuck Palahniuk


Kitabı ikinci kez okuyorum, filmini de uzun süre önce izlemiştim. Ama kitap ile ilgili yorum yapamıyorum çünkü ne desem yetersiz kalacak ve kitabı olması gerektiği gibi yansıtamayacak. Sadece (mutlaka ama mutlaka) okuyun (ardından da hala izlemediyseniz filmi izleyin) diyorum.

Kitaptan ;

...İşte bu özgürlüktü. Bütün umutlarınızı kaybetmek özgürlüktü.

* * *
...Sanki Tyler'ı değil de, bu dünyada yolunda gitmeyen her şeyi un ufak etme şansını en sonunda yakalamış gibi hissettim kendimi. Kuru temizleyiciden yaka düğmeleri kırılmış olarak dönen gömleklerim. Hesabımın yüz dolar eksiye geçtiğini söyleyen bankam. Bilgisayarımı açarak DOS yürütme komutlarımı kurcalayan patronum. Ve Marla Singer, dayanışma gruplarımı benden çalan kadın. Dövüş bittiğinde hiçbir şey çözülmemişti, ama hiçbir şeyin önemi yoktu.

* * *
"Eğer ne istediğinizi bilmezsen" diyor kapıcı, "bir bakarsın istemediğin bir sürü şeyin olmuş."

* * *
Bizim kuşağımız büyük bir savaş görmedi, büyük bir buhran yaşamadı, ama bizim de bir savaşımız var. Büyük bir ruhani savaş bu. Kültüre karşı büyük bir devrim hazırlıyoruz. Büyük buhran bizim hayatlarımız. Biz ruhani bir buhran geçiriyoruz.Onları köleleştirerek, bu insanlara özgürlüğün ne demek olduğunu göstermek zorundayız. Onları korkutarak, cesaretin ne olduğunu göstermek zorundayız.

* * *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder