28 Şubat 2010 Pazar

Mary and Max


Mektup yazmayı çok severim ama hiç mektup arkadaşım olmamıştı ( yani tanımadığım ). Filme gelince stop motion tekniği ile hazırlanan, Mary ve Max adlı biri 8 diğeri 44 yaşında olan iki insanın mektup arkadaşlığını anlatıyor.

Mary, 8 yaşında bir Avustralya'lı. Annesi ve babası ile yaşıyor ve hiç arkadaşı yok. Kendine ait kahverengi tonlarda bir dünyası var ! Bir gün Earl Grey adında biri ile evlenip kendi şatosunda yaşamak istiyor :) Max ise 44 yaşında, New York'ta yaşayan ancak kendi iç dünyası ve dairesinin gri tonlarına hapsolmuş biri.

Bir gün Mary, aklına gelen bir fikir ve biraz da tesadüflerin etkisiyle rehberden bir isim seçiyor ve ona mektup gönderiyor. Max, önce gelen mektupla büyük stres yaşasa da cevap vermeyi başarıyor ve aralarında muhteşem bir dostluk başlıyor. Özellikle Max'in kendini anlatışı, Mary'nin doğallığı, diğer karakterlerin ilginçliği ve sevimliliği yani filme dair her detay belli ki özenli bir çalışmanın sonucu ve izlemesi hem hüzünlü hem eğlenceli.

Filme dair bayıldığım detaylar ;

Love Yourself First

mc2

Daktilo ( özellikle "m" harfi )

" Ben Normalim Ya Sen ! "

Max'i seslendiren Philip Seymour Hoffman

Sen benim en iyi arkadaşımsın, sen benim tek arkadaşımsın...

"Ben hiç komünyon olmadım :) "

"Seninle hiç dalga geçtiler mi ? "

5 yorum:

  1. El yazısı,mektup zarfı,verilen emek,düşünülerek yazılan cümleler..Bunlar gerçektende çok kıymetli,çok değerli detaylar..Benim de yazıştığım Brezilyalı tatlı bi mektup arkadaşım var,çok hoş bir duygu sana özel yazılan bir mektuba ulaşmak..Filmi izlemeden sevdim sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. kutupayusu, tamamen aynı fikirdeyim :) o kadar iyi bir film ki...

    selfet, o zaman filmi mutlaka izle derim :)

    YanıtlaSil
  3. bende cuma akşamı izledim çok farklı değişik ama çok güzel bir filmdi
    güzel detayları atlamamışsın :)

    YanıtlaSil
  4. Ceydacım, atlanacak gibi değil o detaylar :)

    YanıtlaSil