23 Ocak 2010 Cumartesi

Binali ile Temir


Çoban Temir ve Eşkıya Binali'nin hikayesi...

Temir, ormanda bulduğu yaralı adama bakar ve onu iyileştirir. Adam(Binali) ise onu gücü ve namı ile ezmeye çalışır. Kendi başına sevgisiz büyümüş ve iki kişi olmayı hiç bilememiş olan Temir, namlı eşkıya Binali'ye kafa tutar ve aralarında bir savaş başlatır !

Oyun dekoru Barış Dinçel'e ait ve muhteşem bir dekor olmuş. Hikaye sahnelerde her zaman rastlanacak türden bir hikaye değil. Bu nedenle ilgi çekiyor.

Oyunda salonun bir kısmının kullanılması gerekliliği nedeniyle 1. sıranın kaldırılması sonucu aslında 2.sıradan izlemem gerekirken 1.sıradan izlemiş oldum. Sanırım bunun da etkisiyle sanki hikayenin içinde gibi hissettim. Dışarıdan gelen yağmur ve rüzgar sesi eşliğinde, sanki elektriği olmayan bir köy evinde yanan ateşin başında dedemin anlattığı hikayeyi dinliyor ve gözümde canlandırıyor gibiydim. Masalları seven herkese tavsiye ederim.

* bu kadar susan insandan korkarım ben, bu kadar susan insandan korkarım
bu kadar susan insandan korkmalı derim...

* kimse kimseyi yalnızken bilemez

* bir can için yalvarmam ben !

2 yorum:

  1. Şahane bir oyundu, özellikle anlatıcının ses tonu ve vurguları çok etkileyiciydi. Metaforlarla dolu bir hikaye ve anlatım. Detaylı olarak bende bahsetmeyi düşünüyorum en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle çok iyi bir oyun, şehir tiyatroları bu sezon önceki sezona göre daha iyi / farklı oyunlar sahnelemeye devam ediyor...

    YanıtlaSil