17 Kasım 2009 Salı

Le fabuleux destin d'Amelie Poulain


Le fabuleux destin d'Amelie Poulain

Üniversitenin ilk yılında ders çıkışı, bir arkadaşımla birlikte İstiklal'de bir sinemada ( hangisi olduğunu net hatırlamıyorum ) izlemiştik bu filmi. Filmden çıktığımızda ikimiz de sersem gibiydik :) Ne olduğunu anlamamıştık sanırım :) Sonrasında televizyon, dvd gibi aracılarla defalarca izledim bu filmi. Soundtrack albümünü çıkar çıkmaz aldım hatta sonra dayanamayıp bir tane daha aldım "ya diğerine birşey olursa" diyerek... Her sıkıntılı dönemde izlediğim iki filmden biri oldu ( diğeri için bkz: it's a wonderful life )


Filmin konusu zaten az çok biliniyor ama kısaca özetleyelim ; Paris'te bir apartman dairesinde yaşayan, aynı zamanda bir cafede garson olarak çalışan Amelie'nin banyosunda bulduğu ve küçük bir çocuğa ait olduğu belli olan hazineyi sahibine ulaştırma çabalarını anlatan bir film. Bu şekilde özetlendiğinde konusu çok basit gibi görünebilir ancak Amelie kesinlikle basit bir film değil. Filmin sadece romantik komedi türüne aitmiş gibi düşünülmesi de ayrı bir yanlış bence fantastik öğeleri de içinde fazlasıyla barındıran bir film ( Amelie'nin su gibi akışı, eşyalara verilen canlılık, fotoğrafların konuşması vs...)

Kesinlikle her izleyişimde ayrı bir detayını farkettiğim bir film. Hala izlemeyen varsa şiddetle tavsiye ederim.

" üzgünüm bayan, haftasonları çalışmıyorum "

" bilirsin fırsatlar fransa bisiklet turuna benzer, onu çok beklersin ama çabuk geçer "

" parmak gökyüzünü gösterdiğinde sadece aptallar parmağa bakar "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder